عکاسی منظره با ستارگان؛ ۸ نکته برای شروع عکاسی از آسمان شب

۱۹ مهر ۱۴۰۰
عکاسی منظره با ستارگان؛ ۸ نکته برای شروع عکاسی از آسمان شب

عکاسی لنداسکیپ نجومی زیرمجموعه‌ی عکاسی در شب است. انجام این نوع عکاسی ممکن است برای کسانی که تازه عکاسی از آغاز کرده‌اند سخت به نظر برسد، زیرا این افراد به طور معمول و در هنگام عکاسی در محیط‌های کم نور با موانع مختلفی رو‌به‌رو می‌شوند، چه برسد که بخواهند از آسمان شب و راه شیری عکاسی کنند.

البته در این مقاله ما می‌خواهیم به شما بگوییم که گرفتن عکس‌های چشم‌نواز از اجرام آسمانی آن‌گونه که در ابتدا به نظر می‌رسد، سخت نیست. در واقع در این مقاله می‌خواهیم بگوییم که به چه نوع عکاسی، عکاسی لنداسکیپ نجومی گفته می‌شود و بعد به افرادی که به‌تازگی قدم در دنیای عکاسی گذاشته‌اند بهترین نکات را برای ثبت این نوع عکس‌ها یاد بدهیم.

عکاسی لنداسکیپ نجومی چیست؟

عکاسی نجومی یکی از سبک‌های گسترده‌ی عکاسی است که شامل ژانر‌های مختلفی مانند عکاسی لنداسکیپ، عکاسی از سیاره‌ها، عکاسی از خورشید و عکاسی از ماه است. در تمامی این سبک‌های عکاسی، عکاس سعی می‌کند تا از آسمان و اجرام وابسته به آن عکاسی کند.

همانند عکاسی نجومی، عکاسی لنداسکیپ یا عکاسی از منظره هم یکی از سبک‌های گسترده‌ی دنیای عکاسی است که دارای ژانر‌های مختلفی مانند عکاسی از طوفان و عکاسی از دریا است. در واقع در این سبک عکاسی، عکاس به دنبال ثبت تصویر از محیط‌هایی است که در طبیعت وجود دارند.

عکاسی لنداسکیپ نجومی از ترکیب این دو نوع سبک عکاسی به وجود می‌آید. در این نوع عکاسی، عکاس سعی می‌کند که در عکس‌های گرفته شده زمین و آسمان را با یکدیگر ترکیب کند. در واقع در این سبک عکاسی، عکاس به‌گونه‌ای از محیط بیرون عکاسی می‌کند که آسمان قرار گرفته در عکس سوژه‌ای اصلی در ترکیب‌بندی است.